8 Bin 800 Kişinin Katıldığı e-İhracat Zirvesi Sona Erdi
Ticaret Bakanlığı himayelerinde Ankara’da 8 bin 800 kişinin katılımıyla düzenlenen e-İhracat Zirvesi sona erdi.
Bakanlık tarafından yapılan açıklamada; Zirveye 3 gün boyunca fiziki ve online platformlar aracılığıyla 8 bin 800 kişinin katıldığını belirten, “5 ayrı panel ve 38 farklı modülde 71 konuşmacının yer aldığı e-İhracat Zirvesi’nde tüm paydaşlar bir araya getirilerek firmalar bir araya getirildi. e-İhracatın giderek büyüyen dünyası.” Firmaların başarılı bir şekilde ilerlemesini sağlamak, kendilerine yol haritaları belirlemek, uluslararası ticarette Türk markaları yaratmak, değişen ve gelişen ekonomiden pay sahibi olabilmek için e-İhracatın A’dan Z’ye her yönü değerlendirildi. Zirvenin ilk gününde açılış konuşmalarını Ticaret Bakanı yaptı. Ömer Bolat, pandemiyle birlikte küresel ticarette dijital bir dönüşüm sürecinin başladığını ve söz konusu dönüşümün e-ticaret departmanı için değerli fırsatlar getirdiğini belirterek, yüzde 5 civarında pay alan e-ticaret şubesinin pazar payının ise yüzde 5 civarında olduğunu ifade etti. Bu dönüşümle birlikte 2019 yılında perakende ticaret yüzde 19’a yükseldi. “Kendisi de bu değişimde rekabetin gerisinde kalmadığını vurguladı.”
Zirvede görüşülen konulara ilişkin, “Ticaret Bakanlığı İhracat Genel Müdürü Sayın Mehmet Ali Kılıçkaya’nın da katıldığı zirvede, lojistik çözümlerin yeri olan e-İhracat Konsorsiyum modelinin KOBİ’lerimize sunduğu fırsatlar anlatıldı. e-ihracatta Uzak Doğu ve Körfez bölgelerine yapılabilecek potansiyel e-ihracat fırsatlarını değerlendirdik.” Bahsederek başladığı ve moderatörlüğünde devam ettiği ‘E-İhracat Politikalarının Paydaşları’ başlıklı panelle başladı. Küresel trendlerin e-İhracatı, dijital pazaryerlerinde mağaza açılışını ve yönetimini, pazar araştırmasını ve pazar yeri seçimini, popüler pazaryerlerinin özelliklerini, pazarlamayı şekillendirmesi bekleniyor. ve kampanya yönetimi konularında ‘E-İhracatta Pazaryerlerinin ve Çoklu Kanalların Önemi’ ve ‘Uçtan Uca e-İhracat Konsorsiyumları’ gibi paneller gerçekleştirildi.
‘DİJİTAL PAZARLAMA KONUŞULDU’
Açıklamada, zirvenin ikinci gününün Ticaret Bakanlığı İhracat Genel Müdürlüğü Daire Başkanı Hasan Önal ve Sarenaz Yüksel’in ‘E-İhracatta Hedef Pazarlar ve Destekler’ başlıklı sunumuyla başladığı belirtildi. , Ticaret Uzman Yardımcısı. İş yöntemlerini kullanıyor olsalar bile stratejileri dijitalleşmenin gerekliliği üzerinden değerlendirildi. Firmaların müşterilerine ulaşmasında dijital pazarlamanın önemi giderek artarken, etkinlik günü boyunca dijital pazarlama her yönüyle tartışıldı. Kampanya yönetiminden sosyal medya fenomenlerine kadar dijital pazarlamanın çeşitli konularında uzman kişilerin detaylı sunumlarıyla zirveye devam ettik. ‘E-İhracatta Marka Yaratmak’ başlıklı konuşmada firmalar ve üreticiler, tarihi, kültürü, insanı, cennet coğrafyası ve eşsiz hikayeleriyle büyük bir potansiyele sahip olan, dünyada başarı ve başarılarıyla tanınan Türkiye’yi anlattı. Üretim ve hizmetlerde yeterlilik. “Zirvenin ikinci günü yoğun bir program akışıyla sona ererken, ürün ve hizmet üretme konumunun ötesine, marka yaratma perspektifine geçilmesi gerektiği değerlendirildi.”
Bugün gerçekleştirilen 3. gün oturumlarına ilişkin şu bilgiler paylaşıldı:
“Gazi Mustafa Kemal Atatürk’ün ölüm yıldönümü dolayısıyla anma töreniyle başlayan e-İhracat Zirvesi’nin 3. gününde 2 panel, 8 modül ve 2 başarı öyküsünden oluşan 12 farklı oturum yoğun bir tempoyla gerçekleştirildi. Gümrükler Genel Müdürü Sayın Mustafa Gümüş moderatörlüğünde gerçekleşen “E-İhracatta Lojistik Yönetimi: Deneyimler ve Stratejiler” başlıklı panelde, Sayın Gümüş, ihracatta ihracat yapan hızlı kargo firmalarının temsilcilerinin deneyimlerini katılımcılara aktardı. -E-ihraç edilen ürünlerin uçtan uca lojistiği, sınır ötesi taşımacılık konusundaki tecrübeleri ve lojistiğin geleceğine ilişkin görüşleri -Ticaret Bakanlığı’nın ihracat beyannamesi ve gümrük prosedürlerine ilişkin yeni çalışmaları paylaşıldı. Moderatörlüğünü Uluslararası Hizmet Ticareti Genel Müdürü Tarık Sönmez’in yaptığı oturumda, pazaryeri entegrasyonu, hesap açılışı, ürün listeleme, ürün gönderimi ve ödeme dahil olmak üzere e-ihracatın tüm adımları ele alındı. Her geçen gün büyüyen e-ihracat dünyasında firmaların başarıyla ilerlemesini sağlamak amacıyla e-ihracatın tüm paydaşlarının bir araya geldiği e-İhracat Tepesi, 3 gün boyunca e-ihracatın her adımını yoğun bir şekilde değerlendirdi. ilgi ve katılımın yanı sıra B2B Platformları. “Gelecek, başarı hikayeleri ve yapay zekanın e-ticarette nasıl kullanılacağı da değerlendirilerek sonlandırıldı.”